Een Jaar Lang…

Ik merkte bijna een jaar geleden aan mezelf dat ik vaak aan activiteiten, hobbies, etc begon en er eigenlijk al gauw weer op uitgekeken was of er gewoon weg te weinig puf (zowel geestelijk als fysiek) voor had om er mee door te gaan.

Of het nou een recent ontwikkelde slechte karaktertrek was of wellicht iets anders ik wilde dit doorbreken en weer vol gaan voor nieuwe uitdagingen en prikkels zonder het bijltje erbij neergooi moment. Maar hoe kon ik kleinschalig en behapbaar mijn denken en doen op dit vlak omgooien. Mijn idee daarvoor was een vast dagelijks iets te doen voor minimaal een jaar. Slechts 365 dagen uit mijn leven, iedere dag weer dat ene kleine creatieve ding doen om de dag mee te beginnen of om mee te eindigen. Geen excuusjes, niks uitstellen, of andere prioriteiten voor laten gaan. Gewoon al die dagen vol maken hoe ik me ook voelde, verdrietig, vrolijk, boos, ziek.

Dus begon ik op 21 september met een leeg A4tje, potlood en gum en een zwarte marker stift aan mijn #365Faces #breakfree #fun op Instagram

Homer number one

Simpel genoeg, niet echt tijdrovend of duur in uitvoering en dus op elke moment van de dag wel ergens uit te voeren. Makkelijker kon ik het mezelf niet maken.

Het idee om iedere dag een gezicht te tekenen en er mee op te foto te gaan, leidde me al gauw richting jeugdherinneringen aan tv/film en striphelden en mijn hobbies van toen zoals strips en collectables. Waardoor mijn interesses in die dingen weer oplaaide en ik daardoor in contact kwam met nieuwe mensen met soortgelijke interesses. Mijn sociale groep werd door dit kleine dagelijkse ding in een klap vergroot.

Ik wil niet zeggen dat het makkelijk was, soms waren er dagen dat ik geen idee had wie ik zou moeten tekenen of dagen dat ik te ziek was om uit mijn ogen te kijken maar toch iets op papier wist te krabbelen. Maar over het algemeen had ik er lol in en zo kwam ook het plezier in tekenen zelf terug. Ik begon naast de dagelijkse gezichten ook vaker voor andere dingen mijn potlood op te pakken.

Nu nog een kleine 15 dagen te gaan ben ik aan de ene kant blij dat het bijna voorbij is want de gezicht ideeën zijn bijna op en aan de andere kant denk ik dat ik het ook wel ga missen die creatieve dagelijkse stimulans.

Misschien moet ik maar gewoon weer een nieuw 365 dagen uitdaging aangaan met mezelf.

 

door evenwolvesdream Geplaatst in Algemeen

Geef een reactie

