Creatief met strijkkralen- Hama

Mijn voorraad karton was aardig aan het slinken, maar het verlangen om te blijven creëren bleef.
Dus creatief met karton wordt even in de ‘ijskast’ gezet totdat er weer genoeg materiaal is om mee te knutselen.2014-12-06 22.48.41Maar de volgende geeky passie gonsde al weer rond in mijn hoofd. Retro games! 8 en 16 bit, als pac-man en super mario waren ditmaal mijn inspiratie. De geliefde figuren uit mijn jeugd. Aangezien ik nog wat cadeau- en vvv-bonnen had liggen werd de dichtstbijzijnde speelgoed winkel bezocht om een flinke doos en wat losse zakjes strijkkralen en strijkplankjes aan te schaffen. Na even wat tijd te hebben uitgetrokken voor het sorteerwerk (ja, ik spaarde nu eenmaal wat graag wat geld uit met het kopen van zo’n mengelingsdoos i.p.v. alle al uitgesorteerde kleuren.) kon ik aan de slag.

ik wilde iets maken dat me herinnerde aan die figuurtjes maar het moest ook wel bruikbaar zijn. niet zomaar iets maken dat daarna stof zal gaan staan vangen in een kast. Eerste wat in me opkwam was onderzetters en een bijbehorend doosje, daarna wilde ik toch meer naar 3D en bouwde het doosje van Super Mario om naar een spaarpot.

2014-12-03 20.19.502014-12-17 11.01.172014-12-03 20.16.32

  2014-12-08 15.35.50

2014-12-11 19.19.032014-12-11 19.19.34

Geef een reactie

